16 februari - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ashley Nijland - WaarBenJij.nu 16 februari - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ashley Nijland - WaarBenJij.nu

16 februari

Door: Ash

Blijf op de hoogte en volg Ashley

16 Februari 2009 | Australië, Sydney

Hai hai!

Nou de eerste dag school gehad, was erg vroeg wakker komt denk van de jetlag. Maar was niet erg, ik had er erg zin in en met de bus reed ik in een keer goed, de buschauffeur was erg aardig en ik was een van de eerste die aankwam op de plek waar de oriëntatie begon. het gebouw was mega groot, stokoud en een soort middeleeuws kasteel, ik voelde me helemaal in een Harry Potter film. Ik heb wat gepraat met wat meisjes uit China, Zweden en Finland en toen moesten we de grote zaal in. Een zaal vol met schilderijen met portretten van hoge piefen, glazen ramen en oude beelden. Twas net alsof t nep was zo mooi, groot en bizar was het. Er kon elk moment een tovenaar op t podium verschijnen die ons een trucje ging leren ofzow. Na een heel lulverhaal ging de orientatievrouw allerlei landen opnoemen en als je daar vandaan kwam moest je opstaan en kreeg je applaus (we waren ongeveer met 500 man) nou bij NL stond ik dus op en over de zaal verspreid nog ongeveer 6 anderen. Door de dag heen dus wat nederlands gepraat met wat types uit Leiden maar we gingen al snel weer onze eigen weg. Verder nog een meisje ontmoet die bij mij in t hostel zit dus daar ga ik morgen weer mee naar orientatiedag 2. Ik heb trouwens straks geen les op deze reusachtige campus maar op een andere campus waar ik pas 2 maart moet te beginnen dus het is nog steeds spannend allemaal. Beter wel want dan zit ik lekker bij de Artsfreaks en niet bij de studieklootjes. (hoe mooi hun gebouw ook is)

Na de hele dag georienteerd te hebben (ontzettend veel verschillende lezingen te hebben gehad over veiligheid, contacten maken, de stad, de school, internetgebruik, verzekeringen, pauzes met boterhammen en sapjes en opdringerige studentenclubs die willen dat je je inschrijft) heb ik de rondleidingen over de campus (ik heb daar toch geen les) geskipt. Ik moest naar de bank om m,n pas aan te vragen en om geld te stortten dus dat heb ik gedaan. Toen ben ik eten gaan kopen in een reusachtige chinese supermarkt waar ik eigenlijk geen hol van snapte (zoveel verschillende keuzes dat je gek word) maar ik had lekker groente, fruit en noodles en ontbijt dus dat zit wel goed. In het hostel wilde ik gaan koken in de keuken waar iedereen achter verschillende gasfornuizen staat te kokkerellen (of een poging doet) tegenover me stonden twee gasten (1 uit Boston en 1 uit Ierland) risotto te maken en ze hadden zoveel dat ze vroegen of ik met ze mee at. Als ik niet hoef te koken ben ik erg blij dus dat wilde ik wel en de risotto was erg lekker. Beetje geouwehoerd nog met twee Nederlanders die ineens aanschoven waarvan er eentje (serieus) z,n vader in Vlaardingen woont (bizar toch?) dus toen ik vertelde dat ik daar was geboren en m,n eigen pa daar ook woont was de wereld weer even piepklein.

Nu ben ik lekker op m,n kamer even aant bijkomen want het was een drukke dag vandaag, ik heb wel veel vrienden gemaakt en veel telefoonnummers uitgewisseld.

MIJN NUMMER: 0451029174

Stuur me eens een smsje ofzow zou ik zeggen ik word daar blij van. ik heb zo'n prepaidcard gekocht van Vodafone en dat werkt prima, lekker opwaarderen dus.

Ik denk dat ik hier wel kan wennen ik moet gewoon snel een kamer vinden waar ik echt m,n thuis van kan maken. Ik ben alleen niet de enige dus er is dikke competitie wie welk kamer krijgt enz. maar voorlopig moet ik nog twee dagen naar oriëntatie dus kan ik nog geen kamers kijken. Ik weet nog niet eens waar m,n eigen schoolgebouw is dus ik weet ook niet waar ik moet zoeken zeg maar. In de bus vandaag nog gepraat met de vrouw tegenover me over het weer maar ineens begon ze over het flesje aloë vera te praten wat ze gisteravond over zichzelf heen had gegoten en zich mee had ingesmeerd (OMG) dus toen ging ik eruit (en ik moest er ook uit godzijdank) lieve maar raaaare mensen af en toe hier. Wat de jongeren betreft is iedereen verdwaald, nieuw of aan het rondreizen dus iedereen zit in het zelfde schuitje. Op straat kan je iedereen aanspreken en vaak weet je dan nog niets en ga je samen verder zoeken naar antwoorden, wel gezellig dus. Achter kleine deurtjes verschijnen megawinkelcentra's zoals Pady's market waar ik gisteren was (een mega overdekte markt) en Chinatown waar ik vandaag was, erg grappig om te zien en verleidelijk om dingen te kopen maar ik wacht totdat ik een kamer heb want ik moet al zoveel slepen. Wat het weer betreft is het warm maar er is geen stekende zon het is een beetje regenachtig maar ik ben er ontzettend blij mee want dan kan ik lekker acclimatiseren en m,n dingetjes regelen zonder dat ik ondertussen doodga van de zon.

Nu moet ik ontzettend plassen dus ik brei er een eind aan.
Snel meer spetterend nieuws!

Ash


  • 16 Februari 2009 - 17:39

    Jeannete:

    was wel een hele vruchtbare eerste dag babe!

    kus

  • 18 Februari 2009 - 11:23

    Ester:

    Errug leuk weer om te lezen Ash.

    Succes dalijk met het zoeken van een kamer, gooi alles in de strijd he, ha ha ha.

    Dikke Kus Ester

  • 18 Februari 2009 - 17:31

    Nico & Naomi:

    Hey Ash,

    Wat een leuk verhaal!
    Fijn dat het goed gaat aan de andere kant van de wereld. Beter regel je iedere avond iemand die voor je gaat koken hehe, fucking chill =)

    We lezen binnenkort vast nog wel meer. Hier gaat het goed en geniet er van =)

    Groetjes van N&N

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Ashley

Ashley studeerd aan de Sydney College of the Arts! Ha!

Actief sinds 18 Nov. 2008
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 5748

Voorgaande reizen:

13 Februari 2009 - 31 Augustus 2009

Ashley Down Under

Landen bezocht: