19 februari - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ashley Nijland - WaarBenJij.nu 19 februari - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ashley Nijland - WaarBenJij.nu

19 februari

Door: Ash

Blijf op de hoogte en volg Ashley

19 Februari 2009 | Australië, Sydney

Mensen,

M,n 4e dag alweer en er is een hoop veranderd. Ik heb Elke ontmoet ( zit ook op de Willem de Kooning Academie en doet illustratie in Ron ((vriend van me)) z,n klas en via Ron hebben we dus contact gezocht) en we zijn dikke maatjes geworden. Vanaf morgen komt Elke bij mij op de kamer in t hostel en zoeken we samen verder naar een plek om te wonen. Superrelaxt dus, vanavond gaan we naar de opening van twee galeries en morgen willen we naar t strand.

Vandaag was ik voor t eerst op de kunstacademie waar ik na een half uurtje in de bus aankwam. Bizarre omgeving, de kunstacademie is dus (serieus) een oud gekkenhuis hehe dus das weer lekker gepast voor alle weirdo's die daar straks rondlopen. Ik heb moeilijke gesprekken gehad over m,n rooster en wat ik wilde doen maar ik geloof (hoop en bid) dat het goed komt. de mensen waren iig erg aardig en ik hoop snel andere exchange students te ontmoeten want misschien kan ik met hun naar huizen zoeken of bij ze gaan wonen of weet ik veel. In ieder geval chillen lijkt me. De man waar ik mee praate vertelde dat ik nog een een of andere Engelse test moet ondergaan zodat ze rekening kunnen houden met m,n Engelse niveau maar hij zei dat ik daar geen problemen mee zou hebben want ik was briljant in engels (lijkt me ook)

Gisteren liep ik met Elke door de Gaybuurt wat echt helemaal te gek is. Verklede mannen op straat en overal homo en lesbian barren. De mensen zijn lekker los en gek en niet zo kak en mooi als in de stad, veel veel relaxter allemaal een hele fijne sfeer. We hebben daar naar een kamer gekeken in een soor hippiehuis vol studenten maar de kamer kam pas veel te laat vrij en was voor mij te ver weg van school. Helaas want ik zou heel graag in die buurt willen wonen tussen de regenboogvlaggen en opgemaakte mannen want de sfeer was zo ongelofelijk goed! Toen we door die wijk liepen gebeurde er ook weer iets bizars: komt er serieus een zwerm vleermuizen voorbij. Maar niet razend in een hysterische wirwar maar gewoon heel chill overvliegen alsof t nix is. Als je recht onder ze staat kun je door hun vleugels heenkijken en zie je zo al die botjes zitten en die pootjes heel lullig achter dat lijfje hangen. Naja te bizar dus want vleermuizen zijn hier net zo normaal als meeuwen bij ons echt raar! en dat overdag! Toen ik op m,n eerste dag door de Botanische (jaja) tuinen van Sydney liep zag ik al allemaal papegaaien vliegen die daar lekker wonen en op school liepen allemaal vogels met superlange snavels rond op zoek naar eten. Rare beesten genoeg dus ook in de stad, heel tof.

(2 minuten later)

Ik zit nu met Elke buiten het hostel want we gaan een sigaretje roken. Maar m,n laptop kan gewoon mee natuurlijk dus wat maakt t uit. morgenochtend om half 9! heb ik een afspraak met Simone, een vriendin van een vriendin van m,n stagebegeleidster van t Maritiem museum. Zei heeft een kamer over voor 6 weken en als ik dus voor zondag niets vind mag ik bij haar komen wonen totdat ik eruit moet of totdat ik iets beters heb. Dus dat is wel weer een veilig gevoel, ik sta na zondag iig niet op straat. Elke had een beetje hetzelfde probleem maar die moet morgen al haar hostel uit dus we hebben geregeld dat zei bij mij op de kamer komt tot zondag daarna moet ze wel zelf weer iets fixen maar dan is er iig meer tijd. Ik heb vanaf morgen dus een kamergenootje maar ik vind dat wel fijn kunnen we ook lekker samen op pas savonds en kamer bekijken alleen is dat toch naja niet eng maar het is fijner.

Verder ben ik gister voor t eerst verdwaald. Ik moest van Oxford Street (gaybuurt) naar m,n Central Station (mijn buurt nu) lopen en het was avond dus donker en dus herkende ik de helft niet (Ma niet freaken het was nog heel druk op straat) Maar ernstig verdwaald dus maar wie de Apple Store by Night heeft gezien wil wel verdwalen, prachtig prachtig al zeg ik t zelf. 1winkel zo groot als een heel warenhuis, helemala van glas en ik vind applesstores nou eenmaal sexy dus geweldig.

Nou bij deze brei ik er weer een eind aan, ik zal snel weer iets posten want internet is m,n brug naar thuis en dat voelt zo fijn

Greetings Mate!

Ash

  • 19 Februari 2009 - 01:14

    Ronnepon:

    haha goed om te horen dat mijn blog toch nog ergens goed voor is :P Zo te lezen vermaak je je prima daar en het is het een stuk fijner weer dan hier. In Boston sneeuwt het momenteel, ook vet maar dan een stuk kouder, natter en zonder papagaaien (we hebben wel eekhoorns). heel veel succes met een huisje zoeken dames en de toedels!

  • 19 Februari 2009 - 12:57

    Verweg :

    wat heb je al weer gave spannende dingen gezien. het operagebouw al gezien?? Een foto van onze Sidney aan de maas (R.K.) heb ik in je boek (oma weet raad) geplakt. dan kun je het verschil zien .wat goed dat je Engels toereikend is. knap hoor.Geniet van het weer het is hier goed koud!! wat heerlijk dat je ons op de hoogte kan houden! Zo leven wij helemaal met je mee. dag hoor dikke kus, Oom liejex

  • 19 Februari 2009 - 17:09

    Jeannette:

    4 dagen onderweg,en alzoveel gezien en meegemaakt!Heerlijk om te lezen.
    Hoop dat je snel een huisje kan vinden,is dat maar uit je hoofd.
    Geniet van het weer,hier is het bar en boos,geen vleermuizen,wel vervelende vogels.
    Was weer een heerlijk verhaal babe!

    kus
    mama

  • 20 Februari 2009 - 06:06

    Henkie:

    Nou neem jij je laptop maar overal mee naar toe hoor!!! kunnen wij hier in het natte koude Hollandje van je exotische verhalen genieten, want geloof me dat doen we!! Sydney is echt cool hè? Die botanische tuinen zijn idd een heerlijke plek om te chillen. Ennuuh...die vleermuizen heb ik ook gezien, keek er alleen op een iets andere manier naar dan jij! (vond hun botjes nl niet zo interessant)hahahaha
    Geweldig om te horen hoe klein ons planeetje is ondanks de reusachtige afstanden. Gewoon mensen van je school tegen het lijf lopen, en vrienden van vrienden van vrienden inzetten in je zoektocht naar een kamer...Super toch?
    Nou lieverd we houden je van een afstandje in de gaten en proberen met je mee te genieten (denkbeeldig lig ik dus naast je op het strand!!!)

    XXX je tante

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Ashley

Ashley studeerd aan de Sydney College of the Arts! Ha!

Actief sinds 18 Nov. 2008
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 5750

Voorgaande reizen:

13 Februari 2009 - 31 Augustus 2009

Ashley Down Under

Landen bezocht: